Kirsten Drotner:
Mediedannelse: Bro eller barriere?
En rapport om børn og unges mediebrug

Rapport
Udgivet af Medieudvalget
Statsministeriet
1995


Indholdsfortegnelse:

Resumé

Rapportens afgrænsning og metode

Del I: Indblik

1. Et flydende fundament: Barndom og ungdom i dag

2. Den delte dag

3. Kultur: Individuel, innovativ og intens

4. Medierne heler og deler

Del II: Overblik
5. Fritidens mediekultur
5.1. Aviser
5.2. Bøger
5.3. Blade og tegneserier
5.4. Folkebibliotekerne
5.5. Tv
5.6. Video
5.7. Biograffilm
5.8. Computer
5.9. Musik og radio
5.10. Opsamling

6. Skolens mediekultur
6.1. Nye elever, andre medier
6.2. Mediepædagogik
6.3. Funktionel analfabetisme
6.4. Opsamling
Del III: Udblik
7. Kulturstærke og kultursvage børn og unge
8. Mediedannelse
8.1. Handlemuligheder på kort sigt: Avis og tv
8.2. Handlemuligheder på længere sigt: Folkebibliotek og skole
Litteratur

xdgf