Litteratur:

Arent, O., 1991: Danske Fagblade i ABA. København.

Bang Stald, Gitte, 1989: De lokale Fagblade. LO's medieanalyse. København.

Bennike, Sigurd, 1994: Avis- og ugebladslæsning i 1980erne. Viborg.

Betænkning om de trykte mediers økonomi og beskæftigelse. 1983.

Mediekommissionens betænkning nr. 3. Betænkning nr. 972. København.

Compaine, B., 1982: The Business of Consumer Magazines. New York.

Dansk Fagpresseforening, 1983: Fagbladsundersøgelse. AIM. 1983. København.

Dansk MediaIndeks, 1993. København.

Det ny Fagpressen 1994. København.

Fagpressen, 1990, 1991, 1992, 1993. København.

Fagpressen - fremtidens massemedie. 1980. Dansk Fagpresseforening. København.

Gammel, Inga, 1994: Skønhedens filosofi. Århus.

Goul Andersen, Jørgen, 1989: Arbejderbevægelsens Medier. LO's Medieanalyse. København.

Hansen, Else, 1991, 1994: Økonomaforeningens historie. 1-2. København.

Jansen, Kulpa og Günther, 1993: Hvis vi lader, som om de ikke er der, forsvinder de nok af sig selv. DPI.36. København.

Klitgaard Povlsen, Karen, 1986: Blikfang. Aalborg.

Klitgaard Povlsen, Karen, 1990: Mediehåndbogen., red. Poulsen m.fl. København - opslag om ugeblade og magasiner.

Klitgaard Povlsen, Karen: Kapitler til Dansk mediehistorie 1-3, 1996, København, om blade og magasiner.

Markedsføring 1992, 1993, 1994, 1995. København.

Media Scandinavia, 1993, 1994. København.

Media Perspektiven. 1993, 1994. Frankfurt a.Main.

Mediehåndbogen, flere red. 1990. København.

Radway, Janice, 1984: Reading the Romance. North Carolina University.

Sepstrup, P. 1990: Om at læse og skrive i informationssamfundet. Læserapport 25. Dragør.

Sepstrup, P. 1989: Fagbevægelsens informationsarbejde. LO's Medieanalyse 7. København.

Tjellegaard Møller, S., 1993: Sponsorerede magasiner. Roto Smeets Publishing.

Weinreich, Torben, 1993: Børns medievaner. Danmarks Lærerhøjskole. København.